It’s about damn time to live it up

Och plugghelvetet fortsätter. Stressad som en jag vet inte vad är jag och då är det ju inte lätt o få saker gjorda. Skulle bara behöva en paus. Från allt. Men det har man ju inte tid med direkt. Förutom att plugga som en tok så har jag idag beställt en ny teroribok till körkortet. Den gamla var ärvd från min syster så den hade några år på nacken. Så när den nya kommer ska jag sätta igång med pluggeriet utav teorin också. Måste verkligen sätta igång med körkortet om jag vill komma iväg som Au Pair till sommaren vilket det just nu lutar åt. Men det är fortfarande mycket frågetecken så vi får se hur det blir. Nej nu ska jag återgå till det kära projektarbetet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Sv. Hej hej.

Tack för att du gillar min blogg :)



Med STS är det liknande med ansökan. Allting ska fyllas i väldigt utförligt och du måste ha både namn och nummer till platserna där du har jobbat med barn. Jag tror att det är samma sak överallt. De måste ju ringa och kolla så man verkligen har jobbat på de ställen man skrivit upp. Annars skulle man kunna hitta på allt, haha. Tänk på att du oftast måste ha minst 200 timmars erfarenhet av arbete med barn.



Med STS får du även två papper som du lämnar ut till två av dina arbetsgivare (som inte får vara släkt med dig) Där ska de skriva när du jobbade hos dem, vad du gjorde osv. De ska även skriva om de tycker att du skulle passa som au pair.



Så ja, det är väldigt mycket arbete man måste lägga ner på sin ansökan. Men det är för att familjerna ska få en bättre uppfattning om hur du är som person så att du kan få en familj som passar just dig. Så det är värt allt arbete, tro mig! Jag tycker verkligen att du ska åka om det känns rätt för dig och jag rekomenderar starkt att åka med STS :)

2011-01-12 @ 22:32:09
URL: http://jensenanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0